۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۱۹

وضعیت جوی و راه ها/

بارندگی در خراسان شمالی/ محورهای مواصلاتی باز است

بارندگی در خراسان شمالی/ محورهای مواصلاتی باز است

بجنورد- امروز با وجود بارش خفیف باران در بخش هایی از خراسان شمالی، تمامی محورهای مواصلاتی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بررسی نقشه های پيش يابی هواشناسی و تصاوير ماهواره اي بيانگر استقرار سامانه بارشي در استان بوده كه به تناوب سبب افزايش ابر و وزش باد(گاهي شديد) و بارش باران با احتمال رگبار و رعد وبرق و ارتفاعات برف و مه صبحگاهي مي شود.

بر پایه این گزارش لغزندگي جاده هاي مواصلاتي و آبگرفتگي معابر در برخی از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی وضعیت جوی روز چهارشنبه را نيمه ابري تا ابري، در پاره اي نقاط بارش باران و ارتفاعات برف، وزش باد(گاهي نسبتا شديد) و اوايل شب كاهش ابر و مه صبحگاهي پیش بینی کرده و بیشینه دمای این روز شش درجه و کمینه دمای آن نیز یک درجه سانتیگراد خواهد بود.

همچنین برای روز پنج شنبه بیست و هشتم اسفندماه نیز وضعیت جوی خراسان شمالی قسمتي تا نيمه ابري همراه با وزش باد و به تدريج كاهش ابر پیش بینی شده که در این روز نیز بیشینه دما ۱۱ درجه سانتیگراد و کمینه آن یک درجه است.

وضعیت راه ها

بنا به اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حال حاضر به دلیل مه گرفتگی و بارش باران در برخی از مناطق این استان، گردنه های کوهستانی خراسان شمالی مه آلود هستند اما تردد در همه محورهای مواصلاتی به صورت طبیعی در جریان است.

گفتنی است، در خراسان شمالی افزون بر پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که تمام راه های اصلی و فرعی آن آسفالت است.

همچنین در شهرستان های هشت گانه این استان در مجموع چهار هزار و ۶۲۴ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها ۴۰ درصد از این راهها آسفالت و مابقی خاکی و شوسه هستند.

کد خبر 2520560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha